2019年2月14日 星期四

慈山寺遊記

禧哥嘅外父從中聯辦攞到5張參觀慈山寺名額(參學證),阿棠同秀雯就叫我哋一齊參觀。大哥因為有啲感冒,未能前往,二哥挨義氣頂上。於是,二哥、我、阿棠、秀雯、阿賢一行五人便於2016222日星期一前往參觀。如果想到慈山寺,可以上網或電話預約,最多可預約6人,包括預約者本人。

慈山寺每日限400人免費參觀,目的"保持寺廟清幽"依個就係點解寺內人流疏落嘅原因,難怪有人喺網上嘈話預約咗幾日都唔成功啦。

我同阿賢於9:20左右到達大埔墟火車站,然後連同二哥、阿棠秀雯乘搭的士前往,剛好60蚊,秀雯爭住畀錢。↓

 依間就係李嘉誠從佢嘅基金會捐咗17億港元興建嘅慈山寺嘞,佔地50萬平方呎,背靠八仙嶺,面向船灣淡水湖。(慈山寺遠景)

 天公造美,天氣預報話有雨落但係冇落,氣溫亦唔凍,好適合遊寺,正!(慈山寺入口)

入寺係唔需要門劵嘅,但就需要出示預約號碼,即係冇預約就唔入得寺啦。保安哥哥手拿平板電腦核對訪客嘅資料,夠晒保安同埋先進啦。

進寺後留影

然後由專人引領我哋進入接待處。

 接待人員派發參學證畀我哋,每人一張。

搭升降機往2樓,首先參觀地藏殿。地藏菩薩,或稱地藏王菩薩。為佛教四大菩薩之一(即:觀音丶文殊丶普賢地藏)

我哋睇咗一場10:00鐘開始嘅3D電影,片長大約7~8分鐘。我就有"吓!睇完嗱"嘅感覺;二哥就話水準只係一般,好似仲唔及我屋企嘅3D電影喎。(3D電影室)

睇完3D電影,我哋就去參觀觀音像


用青銅鑄造嘅巨型白衣觀音像76米高(約23層樓),手執摩尼珠(又稱如意寶珠)及靜瓶,立於三層高蓮花臺上,全球第二高,同樣由鑄造天壇大佛南京航太晨光公司承造。聽講像內供奉佛舍利喎(網上有說佛舍利供奉大雄寶殿內)

在觀音像下,我哋學人繞佛一周,然後就遇到導賞員定邦指正我哋。繞佛原來係要順時針方向嘅,我哋梗係乖乖哋行番正道啦。

我問佢有關李嘉誠禪修獨立屋嘅事,佢梗係冇咁嘅事啦,獨立屋係嚟畀來訪嘅重要人物例如政要、高僧用嘅。


睇咗依段片,誰是誰非唔該自己分析。

然後佢帶領我哋到大雄寶殿,上樓梯時佢要我哋留意一下。上到大殿時佢問我哋有乜感覺.....原來石階係有高有低嘅 (當然差別唔係好大啦)。阿賢話講開真係有啲感覺,因為佢腳痛,所以感覺到,咁都畀佢叻番次。

 大雄寶殿供奉釋迦牟尼佛(中:現在佛)阿彌陀佛 (右:未來佛,西方極樂世界),藥師佛(左:過去佛,東方淨琉璃世界) 


兩側是18羅漢


後殿就有從敦煌莫高窟以精密儀器拍攝,複製出嘅「彌勒經變」、「文殊經變」和「普賢經變」壁畫。同埋(二哥左手長台)陳列咗國學大師饒宗頤墨寶《心經》。 


喺大雄寶殿同埋普門之間,栽有菩提聖樹,由斯裡蘭卡總統於2012年所贈。係由釋迦牟尼覺悟嘅菩提樹,由佛教聖地菩提迦耶分枝到斯裡蘭卡,成為第二代聖樹,如今再分枝送到慈山寺,是為第三代聖樹。 


阿賢問菩提會不會結葡萄的。依方面我搵咗啲資料:

"菩提"係梵文bodhi嘅音譯,意指覺悟,菩提樹即覺悟樹,因為釋迦牟尼坐係依棵樹下成佛,覺悟了宇宙人生真理,所以叫做菩提樹

菩提樹的梵語原名為「畢缽羅樹」(Pippala),結嘅果子本身柔軟,種子細小,既不是葡萄亦不可能用嚟做佛珠。最早用作佛珠材料嘅「菩提子」係用無患子樹的種子。菩提子用於製作佛珠嘅有18種。 


依棵就係菩提聖樹嘞,相傳由最早嘅印度菩提樹分枝,阿育王嘅女兒乘船到斯裡蘭卡栽種。

 葡萄又稱提子,係葡萄屬Vitis一種常見落葉木質藤本植物,是漿果類水果。

 菩提聖樹同埋普門前方係洛迦池,池中噴水向外散發出一個一個水波,寓意弘揚佛法。




 然後就帶我哋去普門抄經。抄260()唐三藏玄奘法師(西元649年)漢譯本嘅般若波羅蜜多心經,抄寫時間大概30~45分鐘。



起初我都好細心抄,後來就越抄越快,點解?身在經堂,心在齋堂。掛住12點免費派發的齋飽,擔心遲咗冇得食.....

我"國學大輸"墨寶😁 


抄經比賽結果係:二哥(冠軍,估唔到吧),秀雯(亞軍,大熱倒灶),老三(估唔到抄經都係做老三)。影番張畢業相先.....

 一啲有關般若波羅蜜多心經資料:

梵文(英文Sanskrit)係印度經典語文
"般若" (粵音:波野) 意思係:智慧
"波羅蜜多"意思係:至彼岸

所以,般若波羅蜜多心經意思就係運用大智慧度到達解脫彼岸嘅心經

般若波羅蜜多心經 (粵語讀誦)


有齋自助餐食,不過唔係畀訪客食,只供寺內僧侶職工食。有錢都冇用。

冇齋自助餐食,唯有食齋(叉燒)飽啦,到差唔多12:30才派發,味道唔錯



攞多個都畀.....

 本來到下午1:30左右有茶同埋咖啡供應嘅,但係我哋就選擇出番大埔墟醫肚囉。

睇嚟啲飲品都唔差喎,latte喎,二哥,阿棠有冇嘆走寶呀?


由慈山寺往大埔墟有16座位專線小巴行走,票價係$6.90,長者價係$2.00。因人流唔多,所以班次唔算密。



出到大埔墟大概1:45左右,然後到新達廣場嘅海港酒家飲茶。等咗大概40分鐘兼且冇下午茶優惠要過埋當日(元宵節)至有

個人感覺慈山寺環境整潔清靜,管理到位,未去過都值得一去。講開又講,喺咁好嘅環境下,帶髮修行,有食無工,一日三餐,剩係敲經念佛我諗我都做得嚟喎。

多謝阿棠、秀雯禧哥同埋佢外父啦。如果再有筍嘢,記住益下我哋呀,哈哈哈!






2 則留言: